recenzje makbet

Oszołamiająca adaptacja dramatu w wykonaniu polskiego Teatru Biuro Podróży. Język Szekspira przetłumaczony na sekwencję ekscytujących obrazów, w których z Makbeta pozostaje ciemna, przerażająca esencja sztuki, opowiedziana przy użyciu niewielu słów.
The New York Times

Przedstawienie jest długim ekscytującym uderzeniem obrazów splecionych z grzmiącą muzyką, pełzającym ogniem i unoszącym się dymem. Ten spektakl pokazuje polski teatr w swojej najlepszej formie i przypomina także, że teatr plenerowy może być zarówno inteligentny i wizualnie atrakcyjny.
The Guardian


Makbet: Kim jest ten człowiek we krwi Teatru Biuro Podróży jest krwawy, śmiały i wyrazisty. Jest jednym z najbardziej elektryzujących przedstawień.
The Herald

Bez umizgania się do widza! Teatr Biuro Podróży zabiera nas w świat pierwotnego teatru. Kiedy, w wyciu Elsynorskiego wichru, pochodnie oświetlają mury zamku – jak nigdzie indziej w państwie duńskim – triumfuje zemsta. Zmysły i instynkty widzów płoną w dymie ognia. Klejnoty na koronie Makbeta okazują się nabojami, przyprawiając widzów o dreszcze. Co ten polski teatr zrobił z krwawym dramatem Szekspira? Przywrócił jego pierwotną brutalność.
Information


Koncentrując się na materii tekstu raczej niż na słowie, reinterpretacja "Szkockiej sztuki" Teatru Biuro Podróży staje się niemal spektaklem operowym, w którym są momenty niezwykłego liryzmu. Ta ekscytująca teatralizacja, wzbogacona muzyką Krzysztofa Nowikowa jest zdecydowanie warta wszelkiego ryzyka, bo może upłynąć wiele lat zanim zobaczy się ponownie coś równie mocnego.
The Stage

Wizyjna poezja w ruchu.
Radykalna plenerowa przeróbka Makbeta Teatru Biuro Podróży ze sztuki pozostawia tylko kilka linijek. Słowo zastąpione zostaje ekscytującym pokazem teatru fizycznego w wielkiej skali. W istocie rzeczy siła, wizyjnej poezji Szkotaka przedstawia słowa Szekspira ponad oczekiwane wymagania.
Metro UK

Świetny,  przejmujący dramat.”
Irish Examiner


To przedstawienie w udany sposób ukazuje głęboką  zawiłość moralną sztuki Szekspira.”
The Irish Times


W plenerowym spektaklu, z zasady operującym ogólnymi planami, widowiskowymi efektami i wyrazistą metaforyką, tak precyzyjnie i wieloplanowo pokazany  jest ludzki dramat.
Polityka


„Kim jest ten człowiek we krwi?” to rewers ich najsłynniejszego spektaklu „Carmen Funebre" przedstawiającego wojnę, chaos i nieprawość z punktu widzenia ofiar. Tymczasem „Kim jest ten człowiek…" opowiada o oprawcach – i o tym, co w nich zostało z wojny, tej w Bośni, Czeczenii lub Iraku.
Przekrój


Najnowsza szekspirowska opowieść tego zespołu jest uniwersalną opowieścią o mrocznej stronie duszy człowieka. O jego podatności na czynienie zła…. Odpowiedź na tytułowe pytanie spektaklu: "Kim jest ten człowiek we krwi?", wydaje się prosta. Ten człowiek jest każdym z nas.
Rzeczpospolita


Widowisko stworzone przez Szkotaka porywa widzów, a przede wszystkim aktualizuje wiele pytań tkwiących w "Makbecie", co sprawia, że można je interpretować na wielu poziomach.”
e-teatr


Kiedy zabrzmiała głośna, imitująca odgłosy walki muzyka, stało się jasne, że twórca "Carmen funebre" powrócił do mistrzowsko opanowanej metody budowania spektaklu za pomocą sugestywnych obrazów i dźwięków. Słowo zostało zredukowane do minimum.
TVP