Carmen Funebre

“Carmen funebre” przywołuje pełen horror wojny. To przedstawienie odznacza się unikatową siłą emocjonalną - jest obrazowo porażające.

The Daily Telegraph

Pomysł na spektakl i sam spektakl powstał w czasie, kiedy w Jugosławii trwała wojna domowa. Inspiracją, a właściwie impulsem do jego stworzenia były nasilające się konflikty etniczne, wybuchy nacjonalizmów, przemoc, wzajemna wrogość oraz manipulacja nastrojami społecznymi, która podpaliła Bałkany. Podczas pracy nad spektaklem członkowie zespołu spotkali się w Polsce z uchodźcami z Bośni. Ich relacje przyczyniły się do powstania uniwersalnych metafor opisujących los wygnańców.

W przedstawieniu nielinearna historia rozgrywa się zarówno w planie realistycznym jak i metafizycznym.

W plenerowym spektaklu „Carmen Funebre” Teatr Biuro Podróży używa spektakularnych środków przyciągających uwagę zarówno doświadczonego widza jak i przypadkowego przechodnia. Szczudła, ogień, efekty świetlne, przejmująca muzyka wywołują wśród publiczności lęk i współczucie. W spektaklu używa się niewielu słów, ale sekwencja sugestywnych obrazów porusza emocje widzów.

Kombinacja prostoty i wielkiej teatralności – grzmiąca muzyka, zamaskowane postaci na szczudłach, ogień – daje emocjonalne przeżycie; katharsis, którego brakuje nam w teatrze inspirowanym wojną, a także w  przesiąkniętych tym tematem wiadomościach prasowych. To przedstawienie jest przerażające, niepokojące, piękne i nie do pominięcia.

Głęboko poruszające,  symboliczne przywołanie rzeczywistości czystek etnicznych pozostawiło wielu widzów w konwulsjach płaczu. Było  to jedno z tych przedstawień, które nadrabiają godziny stracone na oglądaniu  spektakli przeciętnych, skoncentrowanych na własnym pępku i lekkich przyjemnościach,  dostępnych gdzie indziej w Edynburgu.

Swoją czystą teatralną potegą to dramatyczne przedstawienie przywołuje w nas uczucia związane z wojną strach,  smutek i żałość.

Kiev/Sao Paulo/Nancy/

festiwale

  • IR
    Teheran
  • RU
    Nowosybirsk
  • JO
    Amman
  • USA
    Phoenix
  • GB
    Coventry
  • SG
    Singapur
  • RO
    Tirgoviste
  • RU
    Sankt Petersburg
  • BY
    Brześć
  • GB
    London
  • GB
    London
  • IT
    Roma
  • SLO
    Ljubljana
  • NL
    Deventer
  • GB
    Edynburg
  • RU
    Petersburg
  • PT
    Lisbon
  • HU
    Budapest
  • IR
    Tehran
  • MEX
    Mexico
  • BR
    Rio Preto
  • COL
    Bogota
  • EG
    Cairo
  • GB
    Coventry
  • FR
    Nancy
  • URY
    Montevideo
  • USA
    Philadelphia
  • USA
    Minneapolis
  • GB
    Winchester
  • SCT
    Scotland
  • RU
    Moscow
  • GB
    Weymouth
  • FR
    Aurillac
  • RU
    Nowosybirsk
  • KR
    Jeongeup
  • RO
    Cluj- Satu Mare
  • IN
    Thrissur
  • ES
    Castellon
  • BY
    Mińsk
  • BY
    Mohylew
  • FR
    Perigueux
  • KR
    Namyangju
  • RL
    Beirut
  • DK
    Holstebro
  • PT
    Palmela
  • KR
    Kwachon
  • USA
    Chicago
  • RU
    Voronezh
  • BY
    Minsk
  • ES
    Majorca, Menorca
  • UA
    Kiev
  • IN
    Bombay and Delhi
  • BG
    Sofia
  • GB
    Stockton
  • BR
    Sao Paulo
  • NO
    Porsgrunn
  • AT
    Villach
  • IT
    Spoleto
  • USA
    New York
  • RU
    Tyumen
  • GR
    Ateny
  • MD
    Kiszyniow
  • GB
    Londyn
  • IN
    Jaipur
  • DE
    Dortmund
  • KR
    Seoul
  • KR
    Uijeongbu
  • TR
    Mardin, Kiziltepe, Midyat
  • ES
    Valladolid
  • GB
    Londyn
  • CZ
    Praga

rider techniczny

Przedstawienie odbywa się po zapadnięciu zmroku.

W przedstawieniu wykorzystywany jest  ogień. 

Preferowane podłoże: asfalt, beton, bruk

Przedstawienie jest samowystarczalne pod względem  technicznym (własne oświetlenie i nagłośnienie).  

Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy / Kiev / Sao Paulo / Nancy /